sobota, 20 czerwca 2015

[13] Eleonora i Park - Rainbow Rowell (z Book Touru)

Opinie o tej książce są podzielone. Jedni pokochali historię Eleonory i Parka, a inni twierdzą, że jest nudna, banalna i przewidywalna (:P). Z racji, że uwielbiam, gdy pozycja wywołuje różne emocje - byłam nią niesamowicie zaintrygowana i nie mogłam doczekać się przeczytania jej. Jakie jest moje zdanie?

Eleonora nie grzeszy urodą, ale on jest nią zachwycony. Ubiera się jak włóczęga i ma rude włosy, ale jemu się to podoba. Pochodzi z patologicznej rodziny, ale jemu to nie przeszkadza. Ich pierwsze spotkanie było dość niefortunne - zobaczyli się w autobusie i nie byli zadowoleni perspektywą dzielenia ze sobą miejsca. Są zupełnymi przeciwnościami, ale los ich ze sobą połączył. Wiedzą, że pierwsza miłość nie trwa wiecznie. Mimo to, cały czas spędzają razem, bo potrzebują się nawzajem jak powietrza.

"Eleonora miała rację - nigdy nie wyglądała ładnie. Wyglądała jak dzieło sztuki, a sztuka nie może być po prostu ładna; sztuka ma wywoływać emocje."

Już od pierwszych stron dowiadujemy się, że Eleonora i Park nie doczekają się szczęśliwego zaskoczenia. Byłam bardzo ciekawa tego, co do tej sytuacji się przyczyniło. Im dalej w tę powieść, tym bardziej nie mogłam uwierzyć, że miłość tych książkowych nastolatków może się skończyć. Pozycję przeczytałam w jeden wieczór i nie żałuję czasu na nią poświęconego. Było warto.

Bohaterowie powieści są bardzo wyraźnie nakreśleni. Do tej pory mam na powiekach obraz tej niecodziennej pary. Parka pokochałam przede wszystkim za to, że obdarzał Eleonorę tak pięknym uczuciem. Był nie tylko tolerancyjny, przyjazny i wrażliwy, ale również bardzo przystojny.


"-Powiedz coś żebym nie czuł się jak idiota.

-Nie czuj się jak idiota, Park."

Natomiast Eleonora była tak charyzmatyczna i zabawna, że co chwilę miałam ochotę ją przytulić (nawet nie wiecie, jak byłam rozczarowana, gdy zdałam sobie sprawę, że ona nie istnieje :c). Poza tym, utożsamiam się z nią, bo również nie mam figury modelki (mam nadwagę :/), więc rozumiałam jej emocje. Pomysł, że Eleonora nie jest kolejną ślicznotką z okładek gazet bardzo mi się spodobał. Z tą bohaterką mogłabym się zaprzyjaźnić, bo jest genialna! :D

Jeśli chodzi o Eleonorę i Parka jako parę - uwielbiam ich! Są niesamowici! Gdy czytałam o tym, jak spędzają czas razem, miałam wrażenie, że ktoś rozlewa miód na moje serce. Fragmenty, gdy szesnastolatkowie rozmawiają, słuchają muzyki czy całują się, są zdecydowanie moimi ulubionymi. Kibicowałam im przez cały czas ♥


"Trzymanie dłoni Eleonory było jak trzymanie motyla. Albo bijącego serca. Jak trzymanie czegoś doskonałego i pełnego życia."

Rainbow Rowell w "Eleonorze i Parku" porusza wiele ważnych tematów. I nie chodzi tu tylko o pierwszą miłość i tęsknotę za drugą osobą. Wspomina o przemocy w rodzinie, prześladowaniu w szkole, różnicach majątkowych między ludźmi, zastraszaniu. Najbardziej spodobało mi się to, że Park pokochał Eleonorę taką jaka była, nie kazał jej się zmieniać. Ta książka dała mi nadzieję, bo teraz wiem, że pulchniejszą dziewczynę również można pokochać. Podeszłam do tego tematu bardzo osobiście.

Autorka pisze na zmianę z perspektywy Eleonory i Parka. Było to świetne rozwiązanie, ponieważ poznawaliśmy emocje, których bali się pokazać. Czasem wprowadzało lekki zamęt w historię, ale dawałam radę wszystko zrozumieć.


"Uratowałeś mi życie - próbowała powiedzieć. - Nie na zawsze, nie na dobre. Prawdopodobnie tylko na jakiś czas. Ale uratowałeś mi życie i od teraz jestem twoja. To ja, którą jestem teraz, jest twoja. Na zawsze."

"Eleonora i Park" to bardzo przyjemna, ale również ważna książka. Czyta się ją szybko, ale zostajemy zbombardowani wieloma wątkami, które powinny wpłynąć na nasze życie. Po skończeniu tej powieści miałam ochotę zacząć ją na nowo. Zdecydowanie skradła moje serce.
Tytuł: Eleonora i Park
Autor: Rainbow Rowell
Tłumaczenie: Magdalena Zielińska
Wydawnictwo: Otwarte (Moondrive)
ISBN: 9788375153378 
Liczba stron: 340
Cena okładkowa: 36,90 zł
Ocena: 8/10

Recenzja dostępna również na Lubimy Czytać *klik*

Ta książka bierze udział w akcji Book Tour organizowanej przez Natalię z "Książkowego KNK" ♥ Dziękuję Dominice z "Recenzje Ami" za zaufanie! ♥
Zasady akcji Book Tour:
1. Każdy bloger, do którego dotrze książka, wpisuje swoje imię/nick i adres bloga na stronie tytułowej
2. W ciągu tygodnia od otrzymania książki należy ją zrecenzować i opublikować recenzję na blogu. Mile widziane wstawienie opinii na portal LubimyCzytac.pl oraz stronę księgarni Empik.com.
3. W recenzji należy zawrzeć informację, że jest ona częścią akcji Book Tour i wstawić zdjęcie egzemplarza :)
4. I w końcu trzeba szybko przesłać książkę kolejnej osobie, przy której jesteście pewni, że pośle ją potem dalej :) (Najlepiej listem poleconym, by nigdzie nie zaginęła, a lepiej dodatkowo priorytetem, by była szybciej na miejscu.) Nie musicie ogłaszać, do kogo wysyłacie. Przede wszystkim uzgodnijcie wcześniej z tą osobą, czy na pewno chce książkę.
Książka musi wrócić do Natalii do 30 czerwca 2015

Czytał już ktoś "Eleonorę i Parka"? Jak Wasze wrażenia? 
Czytelniczego weekendu życzę! ♥
Isabel ♥

46 komentarzy:

  1. Nie czytałam, ale mam wielką ochotę <3
    Ciekawa jestem tej książki :)
    P.S A u mnie recenzja "Mechanicznego Anioła" Cassandry Clare <3 <3
    Zapraszam i pozdrawiam
    zaczytana-w-krainie-ksiazek.blogspot.com
    Charlotte :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę(co już pisałam na FP) Ci lektury tak cudownej pozycji! ;) Mam na nią wielką ochotę, ale wciąż mi to nie po drodze. Cieszę się, że należysz do grona, którzy zachwycają się powieścią. :) Trudne tematy nadają książce głębszego wymiaru, a spodziewałam się lekkiej, nawet trochę banalnej historii, cieszę się, że to nie tak jak sądziłam. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś zaczęłam czytać na Wattpadzie i mi się podobało. Nie skończyłam, ale po przeczytanym fragmencie chciałabym ją mieć :) Cieszę się, że nie wszyscy autorzy piszą głupie, infantylnylne książeki, ale też takie z przesłaniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm, mam zamiar zabrać się za lekturę, choć to nie mój gatunek, ale tyle recenzji się oczytałam, że w końcu muszę spróbować ^^

    Ogólnie ten Book Tour to bardzo fajna sprawa ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie skończyłam czytać tę książkę. Bardzo mi się spodobała. Super recenzja :).

    Pozdrawiam,
    Do what you love - klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi się wydaje, że różne opinie o tej książce biorą się z tego, że czytają ją osoby w różnym wieku. Sama mając 14 lat uwielbiałam tego typu książki, teraz gust nieco mi się zmienił, ale i tak zastanawiam się, czy nie sięgnąć po Eleonorę i Parka i nie przypomnieć sobie jak to było te 5 lat temu :D

    I kochana, nie przejmuj się lekką nadwagą ;) Teraz sztucznie się kreuje wizerunek nieraz przesadnie szczupłych dziewczyn, a prawda jest taka, że wszystkie na swój sposób jesteśmy piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wszystko rozumiem, haha, ale i tak muszę schudnąć, bo źle się czuję we własnym ciele :( Możliwe, że to właśnie dlatego zamknęłam się w książkach.

      Usuń
  7. Dla mnie "Eleonora & Park" była dobrą książką, poruszyła wiele ważnych tematów i z pewnością dla niejednej osoby była świetna. Jednak czytając tyle ochów i achów na temat Rowell i jej twórczości, spodziewałam się czegoś szałowego. Było lekko, spokojnie, wręcz melancholijnie, ale nie rewelacyjnie. I sądzę, że odbiór tej książki faktycznie zależy od wieku czytelnika ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę i przy następnych książkowych zakupach pewnie ją zamówię. :)
    Pozdrawiam,
    http://wer-pozeraczkaksiazek.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie również się bardzo podobała, chociaż trochę szkoda, że autorka skupiła się wyłącznie na więzi między Eleonorą a Parkiem - pojawiło się kilka postaci, które zdaje się, że również miały ciekawe historie, ale je pominięto.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka stoi u mnie na półce już przeczytana. Spodobała mi się, ale Eleonora momentami mnie irytowała. Była to bohaterka, którą bardzo lubiłam na samym początku, jednak gdzieś w połowie już nie mogłam z nią wytrzymać. Ale Park to co innego i zgadzam się z Twoją opinią o nim ;)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Chcialabym wiedzieć, co dzialo sie po zakończeniu tej ksiazki :)

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! To nie jest jednoznacznie zakończone i nie wiemy czy aby napewno nie spotkali się ponownie :<

      Usuń
  12. Jeszcze niestety nie czytała ale myślę, że by mi się spodobała :)
    Pozdrawiam ♥http://ksiazkiponadniebo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Czuję, że Eleonora & Park będzie idealną pozycją dla mnie :) Nie czytałam jeszcze tej książki, ale myślę, że w najbliższym czasie będę musiała.

    Także mam 14 lat i lekką nadwagę, ale nie przejmuję się tym zbytnio, jak i nie obchodzi mnie opinia ludzi, którzy mnie tak naprawdę nie znają, a próbują wmówić że jestem bezwartościowa, gruba albo (co gorsze!) że czytanie jest bezsensowne. Po prostu ich ignoruję. :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nie mam jeszcze takiego problemu, żeby ktoś mi wmawiał, że jestem bezwartościowa, ale źle się czuję we własnym ciele, więc i tak muszę coś z tym zrobić :P

      Usuń
  14. Książka czeka na mojej półce, z pewnością przeczytam ją w czasie wakacji i jestem bardzo ciekawa czy mi się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakoś mnie nie ciągnie do tej książki. Jak wiadomo, że nie będą razem i już znam koniec, to według mnie, nie ma sensu już tego czytać. Ale ciekawi mnie ich historia i mam mętlik, czytać czy nie?
    Nominowałam Cię do Celebrity Book Tag. ;)
    http://bukietzksiazek.blogspot.com/2015/06/celebrity-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Od dawna zbieram się do przeczytania tej książki :) Muszę w końcu po nią sięgnąć.

    Zapraszam do siebie :)
    http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam, niestety niezbyt mi się spodobała . :c Należę do grona osób, którą uważają za przewidywalną i momentami trochę niezbyt mądrą . http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie książka zdecydowanie urzekła. Ma w sobie to coś czemu nie można się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam dużo o tej książce z przyjemnością ją kupię :) Pozdrawiam i gratuluję dostania książki z book tour'u :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam tej książki, ale wiele o niej słyszałam. Nie przepadam za taką tematyką, więc raczej nie sięgnę po tę pozycję. No, chyba że zacznie się ona pchać do moich rąk. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Moja recenzja znajduje się na blogu. Ogólnie przyjemna lektura, ale ja jestem za stara na te metafory o trzymaniu w rękach motyla itp. Wolę bardziej realistyczne uczucia, bez zbędnych poezji.
    Ale wątek domu rodzinnego Eleonory podobał mi się bardzo !
    Pozdrawiam!
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi się metafory podobały :P Ach, ta natura romantyka :D

      Usuń
  22. Jestem ciekawa tej książki, ale jak na razie nie udało mi się jej przeczytać. Mam nadzieję, ze niedługo to zrobię.

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam w planach tę powieść już od bardzo dawna.
    Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  24. Recenzja jak zwykle świetna ❤
    Nie przejmuj się tym, że masz nadwagę, bo nie wyglądasz jakoś bardzo źle 😋 A jesli komuś to przeszkadza to jego problem ✌ Pamiętaj, że człowiek grubszy to człowiek szczęśliwy, bo może jeść, a te szczupaki nie mogą, bo boją się, że przytyją. Więc jeśli jakiś patyczak będzie się z Ciebie śmiał to dlatego, żeby ukryć to, że malo je i jest nieszczęśliwy 😄❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty mi tu nie próbuj mnie pocieszać, bo ja wiem swoje! :P

      Usuń
    2. Może i wiesz, ale każdy wie, że Beata ma ZAWSZE rację. ZAWSZE! 🐎

      Usuń
  25. Zastanawiamy się! Nadal nie wiemy czy kupić Eleonorę i Park czy może Następczynię, a może jeszcze Akademię dobra i zła. Doradzisz coś?
    http://pomysle-przemysle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie czytałam, ale się nad nią zastanawiam :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie czytałam książki ale też SUPER AKCJA "Book Tour" - Brawo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. Mnie również się podoba jak główny bohater nie jest idealnie piękny (choć Ja nie narzekam na swój wygląd tylko czasem irytuje mnie że wszyscy w książkach są idealni pytam wtedy: gdzie są odcienie szarości!) dopóki nie użala się nad sobą :P No wiesz komentarze typu: Ja cię ale jestem brzydka dlaczego się na mnie patrzysz! Uważaj bo zaraz oślepniesz!" xd mnie strasznie irytują ponieważ jestem zdania, że każdy powinien się w pełni akceptować nie ważne jak wygląda i jaki jest <3 Książka leży na mojej półeczce i spokojnie czeka :) Mogę ci polecić książkę (nie wiem czy czytałaś) "Królowa Tearlingu" pokochałam ją! Główna bohaterka była przeciętnego wyglądu jednak to się nie liczyło ponieważ za jej charakter mam do niej wiele szacunku :) Ok, zboczyłam z tematu :P
    Akcja bardzo pozytywna, chętnie sama wzięłabym udział tyle, że mam już książkę :)
    http://pieknoczytania-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Niby fabuła tej powieści jest niezwykła, ale mi kojarzy się z takim torchę klasykiem. Nie słyszałam o tej książce. Oj nie tylko Ty lubisz jak dana lektrua wywołuje różne emocje c: a tak poza tym: kurcze, ale fajny pomysł na akcję!
    [klik]

    OdpowiedzUsuń
  30. Hej :).Powiem Ci, że dziś pierwszy raz jestem na Twoim blogu . Będę wpadać, bo spodobała mi się zarówno tematyka, jak i Twój styl "prowadzenia". :) Muszę przeczytać tą książkę, wcale nie wydaje mi się banalna.
    Ja dopiero zaczynam, mam nowy blog z opowiadaniem, będzie mi niezmiernie miło, gdy przeczytasz i wyrazisz swą opinię;
    www.pani-porcelany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Recenzje tej książki, które czytałam były naprawdę skrajne. Może właśnie to jest powód, żeby jednak sięgnąć po "Eleonorę i Parka" :) W końcu trzeba mieć jakieś własne zdanie :)

    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Nominowałam Cie do courtship book tag. Jeśli masz ochotę to zrób go u siebie :) http://czytac-to-zyc-podwojnie.blogspot.com/2015/06/courtship-book-tag.html
    Planuję przeczytać tę książkę w najbliższym czasie i mam nadzieję, że również mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Miałam tę książkę na oku od jakiegoś czasu, ale Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie do jej przeczytania zachęciła. Muszę się za nią rozejrzeć ;)
    Pozdrawiam Ania
    ksiazkowepodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :D
    A sam pomysł na Book Tour jest świetny i sama zrobię kiedyś coś takiego! :D

    Pozdrawiam, Lucy :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Mi się nie spodobała i chcę jak najszybciej zapomnieć o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  36. Właśnie dzisiaj zaczęłam czytać tę książkę i na razie nie mogę o niej zbyt wiele powiedzieć, ale mam nadzieję, że mi również się spodoba.
    Bardzo dobra recenzja!

    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Hmm, tak trudno mi się zdecydować na tę książkę... Kilka osób uwielbia, a kilka nie. Cóż, chyba trzeba zaryzykować ;) Bardzo fajna recenzja, mam nadzieję, że kiedyś będę tak dobra w tym fachu jak Ty :*
    ~Rozczytany Człowiek :)
    http://rozczytanyczlowiek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Hm, jestem ciekawa tej książki. Poszukam i przeczytam ;) Dzięki.

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Komentarz = ogromny uśmiech na mojej twarzy