piątek, 26 czerwca 2020

Przeczytane do tej pory w 2020 roku!

Jak Wam idzie czytanie w tym roku? Jeśli o mnie chodzi to zdecydowanie dużo lepiej, niż w 2019 - nie oszukujmy się, to głównie zasługa kwarantanny, przez którą sporo czasu spędzam w domu z książką lub czytnikiem w ręku. Wcześniej jednak też co nieco przeczytałam. Przedstawię Wam więc dziś wszystkie książki, które poznałam od początku tego roku do teraz, by w przyszłych miesiącach robić takie podsumowania może częściej i z mniej zatrważającą ilością pozycji. Dziś bowiem będzie aż o 25-ciu książkach. Postaram się streszczać, więc zapraszam serdecznie!^^


1. Służące Kathrynn Stockett
Pisałam praktycznie recenzję tej książki link tutaj, więc zapraszam tam :)  Prześwietna i wartościowa historia, 5/5 gwiazdek!

2. Baśnie Braci Grimm bez cenzury Philip Pullman
W tym samym poście link znajdziecie moją opinię o Baśniach bez cenzury. Nie podobały mi się jakoś szczególnie bardzo i raczej nie zostaną do końca życia w mojej pamięci, więc 2/5 gwiazdek.

3. #sexedpl rozmowy Anji Rubik
Pisałam o niej tylko na Instagramie, więc jeszcze parę słów tutaj. Doceniam Anję Rubik za pomysł napisania takiej książki, ponieważ rozwiewa sporo mitów i stereotypów. Polecam więc szczególnie dopiero wchodzącej w nastoletniość młodzieży (zarówno chłopcy i dziewczyny), bo może pomóc zaprzyjaźnić się z własnym ciałem, szczególnie z jego seksualnością. Mnie jakoś mocno nie urzekła, bo zwyczajnie wszystko, o czym było tam pisane już wiedziałam, więc dlatego polecam młodszym osobom, które wyciągną z niej trochę wartościowych informacji.

4. Pacjentka Alex Michaelides
Wciągający i bardzo ciekawy thriller do przeczytania na raz.

5. Cena ciała Marek Weiss
Niesamowicie mocna i warta uwagi moim zdaniem. Pełna recenzja tutaj.

6. Wiek cudów Karen Thompson Walker
Nie pisałam o tej książce na blogu, niestety tylko Instagram (zapraszam Was znowu tam). Ale ogólnie bardzo ją polecam. Trafiłam na nią zupełnie przypadkiem w bibliotece i to był świetny przypadek. Książka ta przedstawia to, jak zupełnie nagle zmieniło się życie wszystkich ludzi na świecie, ponieważ 

7 i 8. Nie odpisuj i Nie patrz Marcel Moss
Książki Marcela Mossa zbierają różne opinie - od bardzo dobrych do olbrzymich rozczarowań. Ja widzę najróżniejsze niedociągnięcia, ale bawiłam się świetnie.

9. Tango Sławomir Mrożek
Lektura szkolna, która zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie! Przeczytałam ją błyskawicznie i okazała się ciekawą rozrywką, a do tego czytanie jej było pożyteczne, bo to przecież do szkoły.

10. Mistrz i Małgorzata Michaił Bułhakow
Ta pozycja mocno mnie zawiodła, ponieważ męczyłam ją okropnie długo, a słyszałam, że jest bardzo wciągająca... Nie mogę jednak odmówić jej tego, że pełna jest najróżniejszych motywów i koniec końców cieszę się, że ją przeczytałam, bo przydała mi się na maturze.

11, 12 i 13. Numery. Czas uciekać, Chaos i Przyszłość Rachel Ward
Tę serię miałam na oku od jakiegoś czasu, ale dopiero podczas kwarantanny po nią sięgnęłam. Okazała się świetna i bardzo polecam! Nietuzinkowy pomysł i super wykonanie.

14. Marsjanin Andy Weir
Marsjanina też chciałam przeczytać już od dawna. Na początku miałam problemy z wbiciem się w tę historię, lecz mimo to udało się i dalej mnie całkowicie zachwyciła. Niesamowicie zabawna, ciekawa i poprawiająca nastrój. 

15. Mroczna materia Blake Crouch
Książka z gatunku science fiction polecana gorąco przez Zuzę z Zaksiążkowanych. Okazała się warta wszelkich zachwytów i dosłownie wbiła mnie w fotel. Arcydzieło! 

16. Heartstopper 1 Alice Oseman
Przeurocza powieść graficzna o przyjaźni dwóch chłopców, która przeradza się w miłość. Chętnie sięgnę po dwie następne części kiedyś^^ 

17. Tajemna historia Donna Tartt
Miałam wobec niej wielkie oczekiwania i w sumie częściowo je spełniła, bo podobała mi się bardzo. Nie trafia do moich ulubionych raczej wyłącznie z moich własnych preferencji, ale napisana jest doskonale, a jej klimat jest niepowtarzalny.

18. A very large expanse of sea Tahereh Mafi
Bardzo dobra, poruszająca temat nietolerancji (tutaj dziewczyna, która nosi hijab) i zawierająca inne problemy, między innymi rodzinne. Podejmuje trudne motywy w lekki sposób i jest prosta w odbiorze. Czytało mi się ją świetnie.

19. Dzieje Tristana i Izoldy
Lektura, która w pierwszej liceum pominęłam, lecz podczas kwarantanny postanowiłam ją nadrobić. I okazała się strzałem w dziesiątkę! Teraz jest jedną z moich ulubionych lektur, a do tego przydała się na maturze!

20. Małe kobietki Louisa May Alcott
Jedno z największych odkryć tego roku. Pokochałam rodzinkę March całym sercem. Koniecznie przeczytajcie też jej recenzję.

21. Błoto Hillary Jordan
Książka polecana przez Basię z instagrama @basiaprime. Niesamowicie ważna i warto się nią zainteresować. Mimo trudnych tematów płynie się przez nią i nie można się oderwać.

22. Dobre żony Louisa May Alcott
Kontynuacja Małych kobietek - również kocham!

23. The bad beginning Lemony Snickett
Po angielsku czytało się ją świetnie. Jestem raczej fanką wersji serialowej, ale pierwowzór też jest wart uwagi.

24. Całe życie Robert Seethaler
Niepozorna opowieść, która na niespełna dwustu stronach zawiera całe życie pewnego człowieka. Jest ona niesamowicie uniwersalna, bo jestem przekonana, że wielu z nas może się utożsamić z niektórymi sprawami.

25. With the Fire on High Elizabeth Acavedo
Kolejne wspaniałe odkrycie! Jest to jedna z najlepszych młodzieżówek, jakie czytałam kiedykolwiek! Opowiada o nastoletniej ciąży, wychowywaniu się jako sierocie i olbrzymiej miłości do gotowania. Ma specjalne miejsce w moim sercu i uwielbiam główną bohaterkę oraz jej córeczkę.


26. The valley of fear. Dolina trwogi Arthur Conan Doyle
Niestety rozczarowanie. Nie wiem czy to kwestia tego wydania (do nauki angielskiego) czy po prostu Sherlock to nie moja bajka.

27. Wszyscy ludzie, których znam są chorzy psychicznie Krystian Nowak
Strasznie dziwna książka i kompletnie nie to, czego się spodziewałam. Raczej nie polecam.

28. The Hunger Games Suzanne Collins
Oczywiście olbrzymia miłość - i po polsku i po angielsku. Dużo płakałam przy scenie z Rue, zresztą jak zawsze, bo kocham tę dziewczynkę. Cała książka to arcydzieło, pełna akcji, emocji i wszystkiego, co stanowi dobrą pozycję. Uwielbiam w sumie jeszcze bardziej niż kiedyś!

29. Narzeczona Kiera Cass
Książka, której recenzję znajdziecie tutaj. Nie była to moja książka życia, ale po Igrzyskach w sumie potrzebowałam czegoś tak lekkiego. Nie nastawiajcie się jednak na coś innowacyjnego i wnoszącego nie wiadomo jak wiele do życia.

30. Dziesięć tysięcy drzwi  Alix E. Harrow
Magiczna i zasługująca na swoją popularność. Uważam, że nie ma słów, które opiszą ją w pełni. Po prostu ogromnie ją podziwiam i jestem w trakcie pisania jej recenzji, ale jest to spore wyzwanie.

31. No big deal Bethany Rutter
Książka o dziewczynie plus size, która kocha swoje ciało. Dotyczą jej jednak różne problemy, jakie dotykają każdego z nas, a także takie, z którymi stykają się głownie osoby grubsze niż przeciętny nastolatek. Uważam, że bardzo potrzebna książka, a czyta się ją świetnie!

32. Hopeless Colleen Hoover
Pierwsza część tej historii moim zdaniem mocno przeciętna... Ale ostatnie 35% odebrało mi dech, bo kompletnie się tego nie spodziewałam! Koniec końców uważam, że jest świetna!

33. Mali mężczyźni Louisa May Alcott
Kolejna książka Louisy May Alcott i niezmiennie wielbię! Recenzja też niedługo się pojawi.


***

A Wy jakie książki przeczytaliście w tym roku? Koniecznie pochwalcie się chociaż najlepszą i najgorszą ♥
Życzę Wam bajecznej reszty tego szlaonego roku!
with love, Iza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz = ogromny uśmiech na mojej twarzy