wtorek, 28 kwietnia 2020

Książki z listy BBC, które chciałabym przeczytać (w tym lub w przyszłym życiu) //

Ostatnio pisałam o książkach z listy BBC, które przeczytałam. Bardzo bardzo dziękuję za Waszą świetną aktywność pod tamtym wpisem. Tym razem opowiem więc o pozycjach z tego samego zestawienia, ale takich, których jeszcze nie czytałam, a w jakiejś tam bliższej lub dalszej przyszłości chciałabym poznać. Wiele tytułów wcześniej sprawdziłam, bo zupełnie nie wiedziałam co to za książki hah. I dopiero potem zdecydowałam się, że będą to mniej więcej pozycje, które zobaczycie za chwilkę. Zapraszam :)

Zacznę od tego, że bardzo wiele książek z listy mnie zaciekawiło, ale w końcu po dużym przesiewie wybrałam te, które najbardziej i których przeczytanie przeze mnie jest najbardziej prawdopodobne, żeby nie rozbijać tego na milion postów. Będzie to 16 pozycji. Może już któreś czytaliście lub też planujecie?

Listę brałam stąd: link.



***

9. Mroczne materie – Philip Pullman

Ocena na lc: 7,7/10. Podobno wybitna seria książek fantastycznych, a ja jeszcze nie znam! :o

11. Małe kobietki – Louisa M. Alcott

Ta opowieść przeżywa teraz u nas renesans za sprawą pięknego wydania, które pojawiło się niedawno na polskim rynku. Ja ją zaczęłam, ale czytam w międzyczasie co innego i muszę później znaleźć chwilę.

19. Żona podróżnika w czasie – Audrey Niffenegger

Ocena na lc: 7,5/10. Przeczytajcie koniecznie opis na Lubimy Czytać, brzmi świetnie! Jest dość obszerna, więc mam nadzieję, że wciągająca.

25. Autostopem przez Galaktykę – Douglas Adams

Ocena na lc: 7,3/10. "Pewnego dnia młody Ziemianin Arthur dowiaduje się z zaskoczeniem, że jego najbliższy przyjaciel Ford jest kosmitą, a Ziemia niemal za chwilę zostanie zniszczona, gdyż znajduje się na trasie planowanej międzygalaktycznej autostrady" - ale ciekawe!

28. Grona gniewu – John Steinbeck

Ocena na lc - 8,2/10. Tutaj dość mocno przestraszyła mnie obszerność tej powieści... Wiecie, czytanie klasyka, który ma prawie 700 stron nie należy do najłatwiejszych. Potem jednak weszłam w opinie czytelników i dowiedziałam się, że wcale nie tak trudno przez nią przebrnąć, że jest wzruszające i piękna. No, zaciekawili mnie!

29. Alicja w Krainie Czarów – Lewis Carroll

Ocena na lc: 7,2/10. Taki klasyk chcę poznać^^

34. Emma - Jane Austen 

Ocena na lc: 6,9/10. Książki Austen czytałam dwie i chętnie poznam więcej^^


35. Perswazje – Jane Austen

Ocena na lc: 7,2/10. j.w. Ciekawe, że na tej liście są w sumie aż 4 książki Austen.


37. Chłopiec z latawcem – Khaled Hosseini

Ocena na lc: 8,3/10 (!). O niej ostatnio opowiadała Zuza z kanału Zaksiążkowane i bardzo ją polecała. A ja rekomendacjom Zuzy ufam, więc nawet nie czytam opisu, by wiedzieć, że to będzie dobre.

39. Wyznania Gejszy – Arthur Golden

Ocena na lc: 7,5/10. Tę książkę lub jej ekranizację na pewno wielu z Was zna - a ja nie mam pojęcia o czym to, wiem tylko, że to jakoś w klimatach Japonii... chyba. Kiedyś poznam!

48. Opowieść podręcznej – Margaret Atwood

Ocena na lc: 7,3/10. Tę książkę już pewnie gdzieś widzieliście, jest nawet serial na jej podstawie. Zyskała sporą popularność, więc pewnie nie bez powodu.

49. Władca much – William Golding

Ocena na lc: 7,5/10. Tę pozycję miałam już niejednokrotnie w rękach, jednak nigdy jej nie przeczytałam, a chciałabym.

59. Dziwny przypadek psa nocną porą (lub Dziwny przypadek z psem nocną porą) – Mark Haddon

Ocena na lc: 7,3/10. "To bardzo specyficzna powieść kryminalna. Detektywem i narratorem w jednej osobie jest Christopher Boone. Ma 15 lat i cierpi na chorobę Aspergera, odmianę autyzmu. Zna się bardzo dobrze na matematyce, ale bardzo słabo na ludziach. Nigdy nie wypuścił się sam poza ulicę, przy której mieszka, lecz gdy odkrywa, że zamordowano psa sąsiadki, wyrusza w przerażającą podróż, która wywróci jego świat do góry nogami..." - jak dla mnie brzmi super!

61. Myszy i ludzie – John Steinbeck

Ocena na lc: 7,8/10. Tak krótkiej i podobno dobrej pozycji z kategorii literatury piękne aż żal nie poznać.


73. Tajemniczy ogród – Frances Hodgson Burnett

Ocena na lc: 7,1/10. Tajemniczego ogrodu chyba nie muszę Wam przedstawiać. Czytałam jakieś fragmenty tej powieści, ale jakoś nigdy całości. Chociaż szczerze mówiąc od tego autora chyba bardziej ciekawi mnie Mała księżniczka - również polecenie dziewczyn z kanału Zaksiążkowane.

76. Szklany kosz – Sylvia Plath

Ocena na lc: 7,6/10. To jest must have. Chyba nie muszę dużo o niej pisać, jestem bardzo ciekawa czy poruszy mnie tak jak wiele osób, które miały okazję ją poznać.

63. Tajemna historia – Donna Tartt

Tę książkę ostatnio czytałam i moją opinię o niej znajdziecie na moim Instagramie (@withlove_iza) w wyróżnionej relacji z książkami przeczytanymi w 2020 roku^^


***

Miłego dnia!
with love, Iza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz = ogromny uśmiech na mojej twarzy