środa, 8 stycznia 2020

2019 w książkach //

Cześć! 2019 to był naprawdę zwariowany rok... Dużo się działo, wiele w moim życiu się zmieniło, mój charakter został ukształtowany przez różne wydarzenia. Dziś jednak nie o tym. Chciałabym skupić się na czymś, co, mimo że nie było główną rzeczą, jaką robiłam w tym roku, stanowiło tło mojej codzienności. Zapraszam do zobaczenia, jakie książki towarzyszyły mi w 2019^^

Tak, wiem, czas na takie podsumowania właściwie już minął, ale  mimo to bardzo chciałam zrobić post, zbierający wszystko, co przeczytałam. W przeciwieństwie do poprzedniego roku nie będę jednak dzielić tego na części, a zrobię jeden dłuższy post. Zapraszam serdecznie!
Nie liczyłam, ile czytam. Robiłam to, gdy miałam na to ochotę. Nie wynik, a jakość i to, czym obdarzyły mnie te opowieści ma kluczowe znaczenie ♥ Przejdźmy do listy oraz moich paru słów o tych pozycjach.

***

Lalka Bolesław Prus
Zaczynamy od szkolnej lektury, która wbrew pozorom... bardzo mi się podobała! Szczerze mówiąc jest to chyba moja ulubiona książka, do której przeczytania skłoniło mnie liceum. Mimo tego, jak jest obszerna, czytałam ją bez większego bólu egzystencjalnego, a to zdecydowanie na plus hah. Fabuła mnie ciekawiła, a bohaterowie mieli w sobie iskierkę życia. Jeśli się zastanawiacie, czy po nią sięgać, to polecam spróbować, może i Wam się spodoba^^

The hate you give Angie Thomas
Tę książkę nawet recenzowałam, więc podrzucam Wam link do posta, gdzie znajdziecie całą moją opinię na jej temat. Szczerze Wam powiem, że to jedna z moich ulubionych, napisanych przeze mnie recenzji, a książka także zdecydowanie jest godna uwagi.

Tajemnice pielęgniarek MF
W 2019 przez kilka miesięcy miałam olbrzymią fazę na zawód pielęgniarki. Trochę mi przeszło, bo uświadomiłam sobie teraz, jak angażująca i ciężka jest to praca. Uważam jednak, że warto się zainteresować tym, jak to wszystko funkcjonuje w polskich szpitalach, ponieważ jest to bardzo ciekawe. A pielęgniarki zasługują na nasz szacunek za to, jak wiele dobrego robią. Zapraszam też do recenzji^^

Droga do światła Łukasz Drążek
To książka, którą wysłał mi sam autor, z olbrzymią prośbą o przeczytanie i wyrażenie opinii. Przeczytałam, napisałam recenzję i nadal życzę powodzenia z wydaniem jej, ponieważ była naprawdę ciekawa, dynamiczna i super byłoby zobaczyć ją na sklepowych półkach. Recenzja tutaj.

Ps. Wciąż Cię kocham Jenny Han
Chociaż jedna cukierkowa opowieść wśród tych poważnych historii też obowiązkowo musiała się pojawić! Uwielbiam Jenny Han za to, jaki wspaniały nastrój potrafi wyczarować słowami. Nie mogę się doczekać zekranizowania tej powieści! Recenzja także na blogu.

Wymiatasz Matthew Syed
Lektura tej książki zajęła mi dosłownie dwie godzinki. Po czasie zauważam, że nie wniosła jakoś wiele długofalowo do mojego życia, bo zwyczajnie o niej zapomniałam po roku od lektury. Lecz zdecydowanie jej cel jest szlachetny, ponieważ ma nas zapewnić o naszej olbrzymiej wartości jako ludzie. W sumie jest ona jak taki motywacyjny zastrzyk, więc chyba przeczytam ją w tym roku ponownie i Wam też polecam, bo na pewno nie zaszkodzi trochę pozytywnych myśli w codziennej szarości^^ Recenzja też się pojawiła.

Drugi rzut oka. Jak świat się na mnie gapił
Jest to naprawdę ciekawa opowieść o mężczyźnie, który mimo swojej niepełnosprawności potrafił osiągać naprawdę wiele, spełniać marzenia i czerpać z życia jak najwięcej. Olbrzymia dawka motywacji oraz inspiracji.

Nowele H Konopnicka - Mendel gdański, Miłosierdzie gminy, Szkapa
To akurat przeczytałam ze względu na szkołę. W sumie są to ciekawe i wzruszające historie, których poznania nie żałuję. Ich długość też nie zniechęca, ponieważ to tylko kilkustronicowe opowiadania, które w małej objętości zawierają wiele wartościowych treści.

Mali bogowie Paweł Reszka
Kolejny wyraz mojej medycznej fascynacji. Na temat tej książki powstała osobna obszerna recenzja, do której przeczytania serdecznie Was zachęcam. Cała historia opowiada o roli lekarza w polskiej służbie zdrowia. Sytuacjach pięknych i takich, które niejako odbierają wiarę w ludzkie dobro i o przerażającym systemie. Recenzja.

Pielęgniarki Christie Watson
Znów ekscytacja pielęgniarstwem haha. Tutaj akurat spojrzenie na to, jak ta sprawa prezentuje się w perspektywie innego kraju. Nie żałuję lektury i bardzo podziwiam autorkę, która pracę zaczęła już w wieku niespełna 16 lub 17 lat z tego co pamiętam, a to naprawdę niezwykle wcześnie!

Girl Online. Going solo Zoe Sugg
Z tą historią zapoznałam się w oryginalnej wersji z czego jestem naprawdę niezwykle dumna. Zajęło mi to na pewno znacznie więcej czasu, niż gdybym zabrała się za nią po polsku, lecz nie żałuję próby czytania po angielsku^^ Wciąż wolę po polsku, lecz warto czasem podjąć wysiłek hah. Sama historia super odprężająca, dobrze się bawiłam przy lekturze. Zresztą, tak samo jak przy poprzednich częściach.

Ludzie bezdomni Stefan Żeromski
Lektura szkolną, którą przesłuchałam na YouTubie jako audiobook. Zdecydowanie nie moja ulubiona historia, lecz postać doktora Judyma często idealnie nadaje się do maturalnych rozprawek, a to duży plus.

Nadgryzione jabłko Christiann Brennan
Biografia słynnego twórcy firmy apple - Steve'a Jobsa. Naprawdę bardzo dobra książka i niezwykle ciekawa historia, którą warto poznać. Recenzja tutaj.

Wiśniowe serce Cathy Cassidy
Lekka, odprężająca, słodziutka młodzieżowa historyjka. Mimo że trochę już z takich wyrosłam to nie żałuję jej lektury, bo była naprawdę sympatyczna^^

Wynajmij sobie chłopaka Steve Bloom
Kontynuujemy lekturę niezbyt ambitnych, lecz idealnych na reset mózgu opowieści. Nie było to coś niesamowitego, zdecydowanie, ale główny bohater i Celia zdobyli moją sympatię. Film też bardzo mi się podobał ;p

Twoje fotografie Tammy Robinson
Tu z kolei niesamowita, skłaniająca do refleksji i ogromnie wzruszająca historia. Chyba nigdy tak nie płakałam przy czytaniu książki jak tutaj... Zdecydowanie trafiła do mojego serca.

Zatrzymać czas Magdalena Rigamonti
Tutaj o sekretach medycyny estetyczniej i bardzo sympatycznym, ambitnym i niezwykle zdolnym doktorze ;P Moim zdaniem świetny reportaż, dowiedziałam się wielu interesujących rzeczy. Nie wiem czemu ma tak niską opinię na LubimyCzytać, nie była taka zła!

Wesele Stanisław Wyspiański
Kolejna lektura, którą zdołałam zmęczyć. Wystarczy, że napiszę, że do mnie nie przemówiła? :P

W czepku urodzone Weronika Nawara
Pielęgniarki w Polsce again. No co ja mam więcej pisać na ten temat? Bardzo mi się podobała i fajnie, że tak wiele książek o tym zawodzie powstało w 2019, bo zdecydowanie warto doceniać pracę pielęgniarek.

Odwrotność nieodwzajemnienia Becky Albertalli
Historia dziewczyny, która rekordowo często zakochiwała się bez wzajemności. Kolejne młodzieżowe guilty pleasure ;P Recenzja tutaj.

Z głową w gwiazdach Jenn Bennett
Tu z kolei całkiem ciekawa i wciągająca młodzieżówka o tym, jak nienawiść może przerodzić się w miłość^^

Powiedz, że mnie chcesz Corinne Michaels
Przeczytałam nawet romans, który oprócz seksu skrywał także całkiem niezłą historię, mnóstwo emocji i o dziwo wycisnął ze mnie łzy!

Jeśli tam jesteś Katy Loutzenhiser
Tą książkę całkiem niedawno recenzowałam i wciąż doceniam wątek utraconej przyjaźni i tęsknoty. 

Przebudzeni Colleen Houck
A tej z kolei nawet nie dokończyłam czytać. Klątwę tygrysa tej autorki uwielbiałam i tak właściwie to od niej rozpoczęło się moje książkowe uzależnienie, założyłam bloga, bookstagrama i tak dalej. Teraz pewnie zrobiłaby na mnie wrażenie takie, jak Przebudzeni, czyli nijakie. A miałam duże oczekiwania :(

Bambi. Opowieść leśna Felix Salten
Przesłodka, wzruszająca, wyciskająca łzy i trafiająca do serca historia Bambiego, którego losy napewno doskonale znacie z bajki Disneya. Piękne!

Ósmy kolor tęczy Martyna Senator
Główna bohaterka straciła w wypadku samochodowym mamę i wzrok. Ciężko jej się przystosować do sytuacji, w której się znalazła, lecz nieoczekiwanie do jej drzwi puka... miłość. Wbrew pozorom bardzo mi się podobało i była to bardzo ładna, romantyczna i chwytająca za serce opowieść.

Tatuażysta z Aushwitz Heather Morris
Tutaj znacznie poważniejsze tematy, ponieważ wątek II Wojny Światowej zawsze jest czymś niezwykle ciężkim i przytłaczającym, nawet, gdy wraca się do tego po wielu latach. Bardzo mocna, pełna emocji i okrucieństwa opowieść. Zdecydowanie warto poznać Tatuażystę z Aushwitz!

Dygot Jakub Małecki
Moja pierwsza i prawdopodobnie nie ostatnia książka Jakuba Małeckiego, ponieważ zdecydowanie miała w sobie to COŚ. Bardzo specyficzna, lecz świetna, wciągająca, dopracowana opowieść.

Harry Potter i Kamień Filozoficzny J. K. Rowling
Tego chyba nie muszę jakoś szczególne wyjaśniać? :P Miałam ochotę na odrobinę magii, więc przeczytałam, szczerze mówiąc to chyba najbliższa mojemu sercu część, ponieważ to właśnie tutaj wszystko się zaczyna, a życie Harry'ego drastycznie odmienia.

Nigdy więcej Anna Zamojska
Historia dziewczynki, która została skrzywdzona przez księdza. Jak można się domyślić, bardzo ciężka i przygnębiająca opowieść :(

Proces Franz Kafka
Sens tej lektury to dla mnie olbrzymia tajemnica, jakoś nie jestem w stanie sobie wyobrazić czegoś takiego w realnym świecie, ale nie wiem, może coś takiego naprawdę się dzieje? Who knows. Moja pierwsza książka przeczytana na czytniku^^

Świąteczny dyżur Adam Kay
No i rok kończymy świątecznie, lecz z perspektywy brytyjskiego ex-lekarza ginekologa, który porzucił medycynę dla pisania i opowiada o swoich ośmiu świętach pod rząd spędzonym na dyżurze. Działy się ciekawe rzeczy, a autor potrafi zainteresować czytelnika, więc polecam.


***

Wydaje mi się, że to tyle, choć mam dziwne przeczucie, że o jakiejś książce zapomniałam... Nieważne, to te, które pamiętam i szczerze mówiąc, większość z nich jest warta przeczytania i cieszę się, że miałam okazję po nie sięgnąć.
Jaka była najlepsza  książka w Waszym 2019?
// Iza 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz = ogromny uśmiech na mojej twarzy