piątek, 27 marca 2015

Liebster Blog Award

Cześć!
Liebster blog jest to wyróżnienie otrzymywane od innego blogera. Osoba z wyróżnionego bloga odpowiada na 11 pytań zadanych przez osobę, która tego bloga wyróżniła. Następnie również nominuje 11 osób, podając informację o nominacji na ich blogach i zadaje 11 pytań.
Za (pierwszą na moim blogu) nominację ogromnie dziękuję Bookcase Monster ♥ To naprawdę bardzo miłe, że o mnie pomyślałaś.



1. Rozbijasz się na bezludnej wyspie. Z jakim bohaterem literackim chciałabyś się tam znaleźć i dlaczego?

Zacznijmy od tego, że jestem ogromnym tchórzem i nie chciałabym się rozbić na bezludnej wyspie... Ale jeśli jednak coś takiego zdarzyłoby się, chciałabym żeby towarzyszył mi Dhiren Rajaram ♥ Jest on moją ulubioną postacią z Klątwy tygrysa (Colleen Houck). Jestem pewna, że dawałby mi ogromne poczucie bezpieczeństwa, traktowałby mnie jak dżentelmen. Gdyby zagrażało nam jakieś niebezpieczeństwo (np. dzikie zwierzęta), poradziłby sobie z nimi. Ren był wychowywany na księcia Indii, więc został wykształcony pod każdym możliwym względem. Poza tym był ogromnie doświadczony w walkach i nie tylko, gdyż uwięziono go (ponad) 300 lat w ciele tygrysa. Cierpliwy, wrażliwy, ciepły, waleczny, zakochany w twórczości Szekspira, niesamowicie... przystojny  ♥ Mogłabym wymieniać jego cechy w nieskończoność :)

2. Z pożaru możesz uratować jedynie trzy książki. Jakie byłyby to tytuły?

Tylko trzy?! To jakiś żart? Przecież do ręki zmieści mi się więcej... :O No dobrze... Pomyślmy. 
Większość książek, które czytam wypożyczam z biblioteki, ponieważ na zakup każdej książki po prostu mnie nie stać :) Dlatego na pewno wzięłabym mój zeszyt, w którym krótko opisuje przeczytane książki. Pozycjami, które bym uratowała (z mojej półki) są Rywalki (Kiera Cass), Gwiazd naszych wina (John Green), Love, Rosie (Cecelia Ahern).

3. Gdybyś mógł/mogła zamienić się miejscem z dowolną postacią z książki, kogo wybierzesz i dlaczego?

Z pewnością wybrałabym Kelsey z Klątwy tygrysa. Jednak żeby nie wymieniać dwukrotnie jednej książki zamieniłabym się z Gwendolyn z Trylogii czasu. Jednak mam pewne wątpliwości, czy nie spanikowałabym (w końcu do roli Gwen potrzebna jest odwaga).
W  takim wypadku najtrafniejszym wyborem byłaby America Singer z Rywalek ♥ Bardzo chciałabym poczuć się jak księżniczka :)

4. Masz do wyboru: Czytać książkę w języku, który znasz na poziomie podstawowym lub książkę, która jest tak męcząca, że nigdy wcześniej byś po nią nie sięgnął. Co wybierasz?

Hmm... Trudny wybór. Tutaj górę bierze moje lenistwo, więc wybieram czytanie nudnej książki :) Czytanie z tłumaczem i słownikiem nie jest na moje nerwy. Nie potrafiłabym się skupić :/

5. Możesz zmienić decyzję postaci z książek, jednakże możesz zmienić tylko jedną z ich decyzji. Mając taką możliwość, jaką postać i którą z jej decyzji byś zmienił/a?

To jest zdecydowanie najtrudniejsze pytanie. Zmieniłabym decyzję Alexa z Love, Rosie :) Ciekawie by było, gdyby zamiast wysyłać listu do Rosie, wyznałby jej miłość osobiście. Wiem, zawaliłabym tym całą książkę, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy :(

6. Czytasz książkę, jesteś w połowie i okazuje się, że nie przypadła ci do gustu. Czytasz dalej mimo to, czy kończysz?

Najczęściej odstawiam ją na półkę i obiecuję sobie, że do niej wrócę i dam jej szansę :)

7. Czy kiedykolwiek wykonywałeś/aś wróżby typu "Otwórz książkę na ... stronie, pierwsze zdanie, które przeczytasz powie ci...." Czego dotyczyły te wróżby?
Hm... Raz zdarzyło mi się :D Była to wróżba na temat tego, jaki będzie rok 2015. Niestety nie wyszło nic konkretnego, więc do tej pory tego nie powtarzałam :(

8. Ktoś oferuje, że kupi dla ciebie dowolną książkę, jaką tylko sobie zażyczysz. Jaką wybierasz?
Jeśli ktoś mi proponuje książkę, na wejście pytam o ograniczenie cenowe :D Marzy mi się wiele książek, więc wybór nie będzie łatwy. Od dawna fascynują mnie wszechobecne książki Johna Greena. Czytałam z nich tylko jedną - Gwiazd naszych wina. Ucieszyłabym się bardzo z np. 19 razy Katherine, Szukając Alaski, Papierowe miasta, Will Grayson Will Grayson, W śnieżną noc ♥

9. Z jaką postacią literacką chciałbyś/chciałabyś się zaprzyjaźnić?
No nie, (chyba) trzeci raz wymienię tą samą bohaterkę :D Z ogromną chęcią zaprzyjaźniłabym się z Gwendolyn z Trylogii Czasu. Ciekawie by było również poznać Xemeriusa czy Leslie (z tej samej trylogii).

10. Czy zaznaczasz swoje ulubione cytaty w książkach? Jaki był ostatni, który zaznaczyłeś/aś?
Nie zaznaczam cytatów, ponieważ nienawidzę niszczyć książek. Jeśli jakiś cytat BARDZO mi się spodoba to robię mu zdjęcie :D Ostatni cytat jaki zaznaczyłam (z Crescendo):
"Rozchyliłam wargi, żeby coś powiedzieć, ale czułam się, jakbym miała usta pełne gwoździ."
Podoba mi się to porównanie :D

11. Mogłabyś zmienić okładkę dowolnej książki? Jaką okładkę byś zmieniła?
Chyba zmieniłabym okładkę Love, Rosie. Wiem, że pewnie większość nie będzie się ze mną zgadzała, ale to moje zdanie. Myślę, że jest za ciemna, a poza tym inne momenty z filmu bardziej by się nadawały na tą okładkę :)

No to teraz moja kolej na pytania:
1. Co myślisz o pożyczaniu komuś twoich książek? Lubisz to robić czy próbujesz się wykręcić? Dlaczego?
2. Ile dziennie poświęcasz czasu na czytanie książek? Co najczęściej Ci w tym przeszkadza?
3. Lubisz czytać trylogie/serie czy wolisz pojedyncze książki? Dlaczego?
4. Jaka książka rozpoczęła Twoją przygodę z czytaniem? Dlaczego była tą wyjątkową?
5. Robisz zdjęcia książkom? Wstaw swoje ulubione zdjęcie.
6. Zdarza Ci się zakochiwać w bohaterach książek? Wymień kilku.
7. Czytasz e-booki, czy raczej wolisz je omijać? Dlaczego?
8. Gdzie najczęściej kupujesz książki?
9. Jaka postać literacka sprawiła, że miałaś/miałeś ochotę rzucić książką o ścianę? Dlaczego?
10. Znasz taką książkę, którą mogłabyś czytać w kółko i w kółko, wiedząc, że nigdy Ci się nie znudzi? Jaki jest jej tytuł?
11. Czy masz w swoim domu miejsce przeznaczone specjalnie do czytania, czy raczej czytasz wszędzie? Jakie to miejsce?

Nominuję:

Czytelniczego dnia życzę ♥
Isabel♥


13 komentarzy:

  1. bardzo fajny post :)
    można sie o Tobie sporo dowiedzieć jakie ksiązki lubisz co robisz jak jednak nie przypadają Ci do gustu itp :)
    wspolna obs ? zacznij i daj znac
    http://paperlifex33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że wzięłaś udział w tej zabawie i odpowiedziałaś na moje pytania. Również nie lubię niszczyć książek, ale można zaznaczać cytaty w taki sposób, aby niczego nie zniszczyć. Mam na myśli takie samoprzylepne zakładki. Niczego nie niszczą, bo w końcu służą ku temu. Jet to bardzo dobra opcja, której sama używam. Wydaje mi się, że to dużo łatwiejsze niż szukanie odpowiednich cytatów po zdjęciach.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne odpowiedzi!
    Dziękuję za nominację !

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za nominację !:)
    Postaram się odpowiedzieć na twoje pytania jak najszybciej !♥
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację! <3
    Jutro wezmę się za odpowiedzenie na pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za nominację :) Pytanie 5 i 8 takie same?

    OdpowiedzUsuń
  7. Pokażesz swoją biblioteczkę!!!

    PS:Twój blog jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ktoś oferuje, że kupi dla mnie książkę. Co robię? Skaczę z radości, przytulam, pytam czy to nie żart i godzinami zastanawiam się, jaką pozycję wybrać, bo przecież tyle książek czeka w kolejce, a ta musi być wyjątkowa, bo będzie już zawsze kojarzyła się z tym wspaniałym ofiarodawcą. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki wielkie, że zauważyłaś! Poprawione :-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam Ci książki Greena, ja czytałam prawie wszystkie. Świetny blog ;) Będę wpadać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe odpowiedzi :) Książki Greena, przynajmniej większość bardzo mi się podobaja, więc skoro GNW Ci sie spodobało, to koniecznie przeczytaj reszte :)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajny post :)))
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/2015/04/02/romans-z-m-chwilo-trwaj-jestes-piekna/#_=_
    zapraszam na nowy post na blogu :) Zachęcam do komentowania :* Zatrzymać chwile ulotne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za nominację :) Odpowiem na twoje pytania najszybciej jak będę mogła :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarz = ogromny uśmiech na mojej twarzy