niedziela, 11 czerwca 2017

[86] Podręczniki z uniwersum Harry'ego Pottera - J.K. Rowling

Z serią o młodym czarodzieju wielu z nas wiąże niesamowite wspomnienia. Magiczne, powinnam rzec. Dlatego też każdy powrót do tego uniwersum jest czymś, co daje wiele radości i ma swój niepowtarzalny klimat. Te książki, które Wam przedstawię zdecydowanie będą ucztą dla każdego potteromaniaka.

Gdy tylko dowiedziałam się, że słynne podręczniki z uniwersum Harry'ego Pottera, które przez tyle lat były białymi krukami zostaną wznowione, byłam przeszczęśliwa i już wtedy obiecałam sobie, że nie odpuszczę sobie przyjemności przeczytania ich. Wreszcie mi się to udało i dziś trochę opowiem Wam o tych króciutkich książeczkach.

Zanim jednak przejdę do moich wrażeń, chciałam wspomnieć o tym, że zyski ze sprzedaży tych książek idą na kontu fundacji Lumos oraz Comic Relief, co, moim zdaniem, jest świetnym pomysłem. Dlatego już teraz zachęcam Was do zakupu, bo przy okazji możemy pomóc!

Q u i d d i t c h  p r z e z  w i e k i
Na pierwszy ogień książka o magicznym sporcie, jakim jest quidditch. Kto z nas, fanów Pottera, nie chciałby uczestniczyć w meczu tej niespotykanej dyscypliny? Jestem przekonana, że każdy z nas byłby wniebowzięty choćby ze znalezienia się na trybunach. A że, niestety, nie mamy takiej możliwości, to dzięki tej pozycji możemy przynajmniej poznać historię i zasady tego sportu. Nie zastanawialiście się kiedyś, jak powstał złoty znicz? Jak wcześniej wyglądał kafel czy bramki? Jakie drużyny istnieją? Tego wszystkiego i znacznie więcej, dowiecie się, jeśli sięgniecie po tę niepozorną książeczkę. Polecam poszerzyć swoją wiedzę o quidditchu, bo to naprawdę fascynująca zabawa!

B a ś n i e  B a r d a  B e e d l e ' a

My, mugole, doskonale znamy bajki, takie jak Śpiąca królewna, Kopciuszek czy Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków. Możemy się jednak domyślić, że młodzi czarodzieje nie słyszeli od swoich rodziców takich baśni. Ich opowieści są otoczone magią ze wszystkich stron i zupełnie unikatowe. Kończą się morałem, który dzieci powinny sobie wziąć do serca. Dzięki dopiskom i interpretacji Dumbledore'a, możemy przyswoić jeszcze więcej ciekawych informacji. Trudno mi wybrać bajkę, która najbardziej mi się spodobała ze wszystkich pięciu, które przeczytałam, bo każda z nich zwracała uwagę na inne rzeczy i każda z nich miała swój urok. Zdecydowanie warto się z nimi zapoznać, nawet jeśli pochodzi się z całkowicie mugolskiej rodziny!

F a n t a s t y c z n e  z w i e r z ę t a  i  j a k  j e  z n a l e ź ć

Ten podręcznik jest z kolei stworzony dla osób, które zafascynowane są zwierzętami, występującymi w świecie czarodziejów. Poznajemy tutaj je wszystkie od A do Z, co jest naprawdę rewelacyjnym przeżyciem. Każde zwierzę jest sklasyfikowane od X-XXXXX, gdzie X oznacza nudne, a XXXXX jest kategorią dla najgroźniejszych stworzeń. Czytając tę pozycję buzia nie zamknie Wam się z wrażenia i zapragniecie zobaczyć te wszystkie zwierzęta na własne oczy. Wielu z nich wcześniej nie znałam, więc oprócz jednorożców, elfów i centaurów jest tu mnóstwo gatunków, które będą dla Was niespodzianką. Rewelacyjne źródło wiedzy!



Na ogromną pochwałę zasługuje również wydanie, które jeszcze bardziej uprzyjemnia odbiór tych pozycji. Wydane w twardych oprawach z rewelacyjnymi okładkami i opatrzone niespotykanymi obrazkami są po prostu ucztą dla oczu. Poza tym, dzięki bardzo dużym literom, połyka się je dosłownie na raz. A po przeczytaniu zdobią półkę, jak największe skarby!

Każda z tych trzech książek sprawiła, że mam ochotę z powrotem zanurzyć się w świecie czarodziejów. Pochłonęłam je za jednym zamachem, nie mogąc nasycić się niezwykłością tematów, które były w nich poruszane. Serdecznie polecam Wam się z nimi zapoznać, bo na pewno tego nie pożałujecie.

Quidditch przez wieki | J.K. Rowling | 143 strony | Wydawnictwo Media Rodzina
Baśnie Barda Beedle'a | J.K. Rowling | 141 stron | Wydawnictwo Media Rodzina
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć | 151 stron | Wydawnictwo Media Rodzina

Moja ocena:
★★★★★

Za egzemplarze recenzenckie dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz = ogromny uśmiech na mojej twarzy